For børn

10 eventyr dit barn bør kende

Af Louise Bredahl Greiner

Eventyr er de fortællinger, som vi har mest til fælles. Lige meget hvor gamle vi er, så kender de fleste af os eventyrerne om fx Klodshans, De tre bukke bruse og Rødhætte fra vores barndom. Eventyrerne har mange genkendelige elementer, så alle børn føler, at de allerede første gang de hører et eventyr kender det lidt.

Søndag den 6. oktober kommer Museet for Eventyrrester til Greve. Her ledsages små grupper igennem museet af hver deres guide, som fortæller historier ud fra alle de spændende genstande fra alverdens eventyr. Hver rundvisning tager 45 minutter. Den første rundvisning starter kl 11. Hvert kvarter starter en ny rundvisning, indtil kl 13.15, hvor den sidste starter. Vælg den rundvisning, der passer jer bedst.

Det er dejligt at læse sammen. Her er 10 eventyr, som du kan læse for dit barn: